Friday 15 June 2012

BOOKIE



Assalamualaikum

8 Jun hari tu.Malayslia lawan Singapore kat Stadium Jalan Besar, Singapore. It's a friendly game. Masa tu aku tengok game tu kat rumah aja. Aku dah bajet bajet sampai rumah on time nak tengok bola. aku dari Shah Alam. sekali stuck tengah jam kat Subang la pulak pon adoi.  Yang bangang nya, game start pukul 745.pelik pelik ajalah Singapore ni. Tak semayang ke orang Singapore? ke dorang Magrib pukul 6? ngarut aja. Aku tak tau macam mana korang boleh jadi sebuah negara. dah la kecik, besar taik hidung aku ajalah dalam peta dunia. lantak pi la. tapi sebenarnya nie aku nak cerita bertapa rendah nya spirit Bola dorang.

Aku sampai rumah aja, game dah start. Tak apa, baru missed 15 minit macam tu. the whole first half, aku dengar Ultras Malaya chant untuk Malaysia. Aku pon chant jugak ikut dorang. tapi dari rumah ajalah. naek kot semangat aku time tu. Then, minit ke-43, Malaysia Goal sebijik. dari pemain Pahang, Azamudin Akil. Nice gila goal tu, macam Arsenal dorang maen. perrghhh! Minit 59, Syafiq Rahim dapat free kick. Bola dia swing kaw gila. he's a world class free kicker wa cakap lu. suka gila aku. Lepas dah tau Malaysia akan menang game tu, aku pon pergi la futsal walaupon game belum habis. Around pukul 12 macam tu aku baru balik futsal. tengah lepak lepak, member aku cakap "tengok game tadi? Malaysia seri dowh" DAAAFUQ! aku bla time tu dah minit 79 kot. confirm Malaysia menang la!

Then, bila aku balik. Aku bukak twitter. semua cakap reff macam haram. reff biased. reff nie, reff tuu. then, bukak youtube, tengok balik free kick dalam box. macam bangang aja. nie mesti kerja BOOKIE singapore nie. Aku tak tau la reff nie dari mana. tapi aku tau dia gila duit kalau dia makan rasuah. it shouldnt be any free kick la bai. tapi dia bagi jugak free kick. memang goal la. apa anjing sangat la reff nie. Bila dah kene sebijik, mentallity player Malaysia start la down. then kene lagi sebijik. entah minit ke berapa tah. lantak dia la. Apalah BOOKIE BOOKIE nie, tak ada sporting spirit langsung.

Tak apa, Tuhan itu  Maha Adil. pada 12 Jun hari tu pulak. Malaysia lawan Singpore lagi. but this time. they played at  Stadium Shah Alam. HAHAHA *evil laugh*. Mampus kau Singapore! masa tu aku sepatut nya pergi stadium dengan 'member' aku. tapi ada masalah technical and tactical sikit. but we're fine now. Aku pon gerak la naek moto sorang sorang.rumah sewa aku dekat aja dengan Stadium Shah Alam. pukul 7 lebih wa dah gerak. sampai sampai aja orang dah ramai dah. lepas solat, aku masuk stadium. Nak di pendek kan cerita. Malaysia ku MENANG 2 GOAL berbalas 0 *telur player Singapore*. HAHAHA.

2                   -                  0
Suka gila wa malam tu. chant sepenuh hari. wa jerit sampai suara hilang. dah la tak ada duit masa tu, 'member' pulak merajuk. tapi semua problem hilang sekejap. aku balik dengan senyuman. sambil chanting sorang sorang atas moto. berbaloi-baloi wa pergi game hari tu.walaupon tinggal 6 ringgil aja untuk wa survive sampai hari jumaat. ( hari ni la hari jumaat tu) Alhamdulillah. wa tak mati makan maggie dengan telur hari hari. :)

kertas nie diangkat ketika lagu Singapore dan di BAKAR ketika chanting! <3 Ultras Malaya


*chant Ultras Malaya~ Singapore itu BOOKIE, Singapore itu BOOKIE, Singapore itu BOOKIE


2 comments: