Saturday 30 June 2012

BELUM TIBA MASANYA LAGI

MATAHARI TIGA ROMAN

Assalamualaikum



Diri ini berdiri di lorong
Dongak aku lohong
Tunduk aku kosong


Belum masanya lagi,

Beberapa purnama bulan terus menyinar terang
Beberapa purnama nyanyian merdu terus berkumandang
Beberapa purnama cincin ini terus ku pasang
Beberapa purnama hanya cerita semalam, sayang

Bulan tidak lagi menyinar
Nyanyian merdu tidak lagi kudengar
Cincin ini mengarat ku biar
Hanya semalam mimpi yang benar


Belum masanya lagi,
Jika benar semua bukan dusta
Maka tamatlah semua dengki dunia kala
Maka runtuhlah semua yang di bina
Maka putuslah semua tali percaya kita
Maka tamatlah semua nya


Dulu,
Berdiri aku bertongkat
Dulu,
Dongak aku dialas
Dulu,
Tunduk aku diangkat
Belum tiba masanya lagi, percayalah.


*thank you for time. 1643..

No comments:

Post a Comment