Friday 13 January 2012

SMELL OF A GENTLEMEN

Assalamualaikum,

"Dah la gemok, isap rokok lak tu. mati cepat la kau mok!"-- nie lagi sorang bangkai yang tak mati mati. tak pernah dengar 'kerana mulut badan tak jadi apa' ke mamat nie? silap silap angin aku pun dia boleh tumbang. belum penumbuk sulung aku lagi. an? an? an?

Aku nak cerita kat korang, macam mana rokok itu mampu mengubah segalanya. tak adalah segalanya, saja bagi baek sikit ayat aku! first pam rokok aku time aku darjah 6, isap rokok belakang kereta cekgu. lepas tu tak pernah hisap langsung until aku form 3 lepas tu stop balik, dan seterusnya, time matrix, untill now!

Seperti semua ibu di dalam dunia ini, ibu mana yang tak marah atau sedih apabila dapat tau yang anak nya menghisap rokok. tapi yang aku nak cerita nie macam mana aku admit kat parent aku. mak ayah aku tak tau pon aku hisap rokok,walaupun masa tu dah setahun aku hisap. aku rasa bersalah dengan dorang, dorang tak tanya, tapi aku kene bagitau!

Di suatu petang yang indah, aku baru balik lepak dengan member aku, melihat muka ibu dan bapa aku, aku tak sanggup lagi menipu, lalu, dengan gentle nya aku berkata "mama, i have something to tell you..." tanpa ku duga, mereka menerima nya dengan hati terbuka ( tak adalah terbuka mana pon.) aku nak mintak maaf kat mak ayah aku sebab kecewa kan dorang.im sorry mama.

memang keinginan diri ini hendak berhenti merokok, cakap memang senang, tapi nak berhenti, bukan mudah, bagi aku, nak berhenti merokok, ia kerja individu biasa, tapi memerlukan bantuan pemerhati pemerhati sekeliling.aku harap, one day, one day i'll stop smoking.insyaAllah.

                                      this is the smell of a true GENTLEMEN!

*YES, im a smoker. and im not proud of it.

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment